Weblog van Leen   |  home |      admin |    Thursday, November 6th   
Uit radio.nl:
Als het zo simpel was voor BigL dan zag de wereld er voor hun zonnig uit.
Ik denk dat je toch een paar dingen mist, vooral het gegeven dat er niets verdiend wordt overdag, de nachtzendtijd zal niet voor een hoofdprijs worden verhuurd, dus moet er elke maand dik geld bij. Nee,
dan heb je alleen een generator-probleem.
Kijk ook voor de aardigheid eens naar de dieselprijs alls je toevallig weer bij de pomp komt.
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron melden dat de zaak vorig jaar uit ging voor lange tijd, vanwege de explosief gestegen brandstofprijzen.
deze zijn alweer aardig hoog.

---

Hieruit blijkt m.i. dat zenders zoals AM 1395 alleen maar bedoeld zijn om producten te promoten,
zolang het niet teveel kost.
Het zal wellicht alleen maar gaan om het pushen van muziekproducties, al hoeft dat daar niet toe beperkt te blijven.

Van mijn buurman Jan begrepen dat de problemen van de schepen in de buurt van de Trintelhaven betrekking hebben op het defect raken van radio- en navigatieapparatuur aan boord van de schepen.

Zolang dat een incident is vormt dat geen probleem, maar als dat regelmatig voorkomt is het wat anders.
Kennelijk gebeurde dat in de periode dat er nog met een veel groter vermogen dan de huidige 20 kW werd uitgezonden.

Nou ja, als het brandstofverbruik met 20 kW al te duur is kun je het met 100 kW helemaal schudden.

Kennelijk zijn de kosten van de brandstof ook de belangrijkste factor van de totale kosten, al kan ik dat niet begrijpen: het lijkt me dat ze weinig meer dan 75 liter diesel per dag verstoken. Afhankelijk van de prijs per liter kom je dan op zo'n 100 euro per dag, als ze accijnsvrije diesel stoken nog minder.