Weblog van Leen   |  home |      admin |    Thursday, November 6th   
Verzekering voor bekeuringen.
Niets om je druk over te maken.
De bekeuring wordt toch uitgedeeld, wat maakt het uit hoe die betaald wordt?
Die verzekeringsmaatschappij is ook niet gek, die wil er aan verdienen. De premie kan alleen maar laag blijven als er genoeg verzekerden zijn die geen bekeuring krijgen.
Je kunt echter vermoeden dat juist de notoire hardrijder zich zal verzekeren, waardoor de premie omhoog zal moeten om nog lucratief te zijn voor de verzekeringsmaatschappij.

Los van de financieele kwestie: de regering is met de strenge snelheidscontroles op de verkeerde weg.
Het is te vergelijken met het tegenhouden van een rivier door een dijk, die steeds maar hoger moet en uiteindelijk niet in staat is het water te keren.
Het zou m.i. beter zijn als er werk gemaakt wordt van 'verkeersgeleiding' i.p.v. zwaar inzetten op restrictie.
Ook is de absolute snelheid van een auto veel minder belangrijk dan de onderlinge snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers, al zijn er natuurlijk grenzen.
Het lijkt me rechtvaardiger om m.b.v. een 'zwarte doos' de snelheidshistorie van bijvoorbeeld de laatste 5 minuten te registreren om zo een eventueel snelheidsdelict gepast te kunnen aanpakken of om de snelheid bij een ongeval
objectief te kunnen vaststellen.
Overigens is het bij huidige auto's meestal al mogelijk om een aantal gegevens uit de boordcomputer van de auto in te lezen. De auto's zouden alleen nog maar voorzien moeten worden van een universele interface voor dat doel om de politie gemakkelijk toegang te verschaffen tot die data.