Weblog van Leen   |  home |      admin |    Thursday, November 6th   
Run op bel-me-niet-register
DEN HAAG - Meer dan 3,3 miljoen Nederlandse consumenten hebben zich laten registreren in het bel-me-niet-register, dat ongevraagde telefonische verkooppraatjes moet tegenhouden, aldus het ministerie van Economische Zaken.

Sinds 1 oktober hebben meer dan 650.000 mensen zich aangemeld. De 2,7 miljoen mensen die toen nog stonden in het oude zogeheten Infofilter-bestand werden overgeheveld naar het nieuwe Bel-me-niet register.

Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) gaf het nieuwe Bel-me-niet register per 1 oktober een wettelijke basis en dat leidde direct tot een run. Op de eerste dag van de inwerkingtreding van het nieuwe register werden meer dan twee miljoen pogingen gedaan om de website te benaderen, die door de drukte plat ging. Inmiddels is een nieuwe website operationeel, waar consumenten zich rechtstreeks kunnen laten registreren.

---

Ik zal wel een zwartkijker zijn, maar ik denk dat het niets zal helpen.
Je zou in dat geval veel callcenters wel kunnen sluiten. Maar belangrijker nog: de bedrijven gebruik maken van die 'bel praktijken' zoeken wel een mogelijkheid om onder die wet uit te komen.
Dat bel-me-niet-register zou nog wel eens heel nuttig kunnen zijn voor de slimmerikken in die branche.

Waar het op uit gaat draaien weet ik niet, maar dat het hiermee niet gedaan is lijkt me bijna zeker.