Weblog van Leen   |  home |      admin |    Thursday, November 6th   
gevolgen Inschrijving bel-me-niet-register
AMSTERDAM - Wie denkt, na zich te hebben opgegeven bij het 'bel-me-niet'-register, dat hij niet meer wordt lastiggevallen, komt van een koude kermis thuis. Dat schrijft het AD.
Het is volgens de krant gebleken dat verkopers aan de deur de lijst met adresgegevens van het register gebruiken.
En dat betekent een nieuwe ergernis voor de ruim vier miljoen mensen die in het register staan.
Binnenkort zouden de colporteurs wel eens bij hen kunnen aanbellen in plaats van opbellen.

---
Ik had ook niet verwacht er zo gemakkelijk vanaf te komen. In december 2009 schreef ik dat ook in deze log:

Ik verwacht dat er nu op andere manieren de verkoop zal door gaan, het is tenminste nauwelijks aannemelijk dat ze de nummers die niet in het register staan nu vaker gaan bellen of zo. De kans groot dat degene die wel in het register staat nu juist de doelgroep is van de telefonische verkoop.

Zo gemakkelijk kom je niet van die verkopers af denk ik. De vraag is nog hoe ze het nu gaan aanpakken, goede kans dat internet hier nu een grotere rol in gaat spelen.
Misschien kunnen we het bel-me-niet register meteen uitbreiden met het mail-me-niet register...

---

Nou ja, ze mailen dus kennelijk niet, maar sturen mensen langs de deur. Maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets de gemaakte kosten kan dekken, tenzij de opdrachtgevende bedrijven een groter budget stellen voor dergelijke acties.
In dat laatste geval komt het weer terug in de hogere prijzen voor de aangeboden producten.

Zelf heb ik nooit moeite genomen om me in te schrijven bij het 'bel-me-niet'-register of zijn voorloper Infofilter.
De meeste telefoontjes kon ik blokkeren door gesprekken die geen telefoonnummer kenbaar maken niet aan te nemen.
De gesprekken van telefonische verkopers die wel tot stand komen zijn vaak zeer kort: geen belangstelling, geen belangstelling, goedendag...
Zo zal het ook aan de deur gaan, als ze langs komen...